Thursday, January 17, 2008

HOT - Avril Lavigne

Translation lagu beserta lirik & muzik video!

↑ Grab this Headline Animator



Yosh,
Assalamualaikum & selamat sejahtera kepada pendengar semua. eh pendengar plak, yelah betul ler pendengar sebab memang ada muzik video pun kat dalam blog ini yang anda boleh dengar... so betul lah kan? :) okaylah, banyak lak mencecetnya si Joey Muzik ni,

Okay, Memandangkan saya tidak berkesempatan tempohari tu untuk mengupdatekan blog saya, maka saya dengan bangganya akan meletakkan sebuah lagi lagu demi mengganti kegersangan post semenjak 2 menjak ni... baru tadi saya dah letak lagu Transformers, so sekarang ni, saya letak satu lagi lagu, khas untuk pendengar & pelihat semua. (ni kira ganti balik le ni)

Lagu kedua yg akan saya translatekan pada kali ini pula adalah bertajuk "HOT", dendangan Puan Avril Lavigne. (ye "Puan" sbb dgr ari tu kata dia dah kawin, serius)

Pada yg belum pernah dengar lagu HOT dendangan Puan Avril ni, lagu ni memang best sebab irama dia tak terlalu rancak dan jugak tak terlalu slow. Best ler lagu ni, antara lagu kegemaran saya.

Tak kisah ler Avril, ko dah kawin ke belum ke, yg penting ko masih lagi HOT. Okay, kita tonton lagu HOT ni dan perhatikan lirik English & translation Bahasa Malaysianya. Rock On Dude !!!

Perhatian !!!
Ehhh eehh ehhh jap, tapi sebelum tu, bebudak semua, jgn tengok muzik video & lirik lagu "HOT" ni sbb dia ada unsur 18-SX ckit, so kalo nak tgk gak muzik video & lirik dia, mintak kebenaran mak bapak korang, mak bapak korang kasi baru boleh tgk tau... Disini saya just nak mentranslatekan maksud lagu ni, sbb ni mmg antara lagu kegemaran saya, irama dia sedap... so jangan terikut-ikut dengan lirik dia tau... tak elok tau.. Ha yang dah besar panjang pun sama, (besar panjang maksudnya besar dah tua ler, jgn ingat lain tau) jangan nak terikut-ikut lirik dia tau.... (tau takper), okay dah, sekarang, mari kita dengarkan lagu hot nih...



Lirik Bahasa Malaysia
HOT - Avril Lavigne

Aaaaa.aaaaaaaa

Kau sungguh baik, Kasih, Kasih

Ku nak kurung kau dalam almari, bila tiada orang
Ku nak tanganmu dalam poketku, aku benarkan
Ku nak tolak kau ke penjuru, cium kau senyap-senyap
Ku nak macam ni selamanya, ku cakap kuat

dah masuk, takleh keluar

(Chorus)
Kau buat ku "PANAS"
Rasa nak jatuh
Engkau mengarut
tak leh berhenti
susah nak nafas,
Kau buat ku nak jerit
Kau sungguh "power"
Kau sungguh baik Kasih, Kasih
Kau sungguh baik Kasih, Kasih

Ku boleh buat kau rasa lebih elok, biar je lah
Ku boleh tunjukkan kau tempat yang kau tak pernah pergi
Ku boleh buat kau cakap apa sahaja yang kau tak pernah cakap
Ku benarkan kau buat apa sahaja, lagi dan lagi

Sekarang kau dah masuk, kau takleh keluar

(Chorus)
Kau buat ku rasa "PANAS"
Rasa macam nak jatuh
Kau ni sungguh mengarut ler
Aku tak leh nak berhenti
Rasa susah nak bernafas
Kau buat ku nak menjerit
Kau sungguh menakjubkan
Kau sungguh baik hati pada ku, Kasih, Kasih
Kau sungguh baik hati pada ku, Kasih, Kasih

Ciumlah aku perlahan-lahan
Selalu ku tahu
Peganglah daku, cintailah daku
Janganlah pergi
Ohh Yeah yeah

Kau buat ku rasa "PANAS"
Rasa macam nak jatuh
Kau ni sungguh mengarut ler
Aku tak leh nak berhenti
Rasa susah nak bernafas
Kau buat ku nak menjerit
Kau sungguh menakjubkan
Kau sungguh baik hati pada ku

Kau buat ku rasa "PANAS"
Rasa macam nak jatuh
Kau ni sungguh mengarut ler
Aku tak leh nak berhenti
Rasa susah nak bernafas
Kau buat ku nak menjerit
Kau sungguh menakjubkan
Kau sungguh baik hati pada ku, Kasih, Kasih
Kau sungguh baik hati pada ku, Kasih, Kasih

Kau sungguh bagus

Haa, amacam, bila dah tahu maksud lirik ni, barulah terfikir "lor, ini rupanya maksudnya", okaylah, mcm saya cakap tadi, jgn terpengaruh dengan lirik dia tau, kita nak dengar melodi dia dan fahamkan maksud dia, okay? we're cool...

So, kalau ada nak komen apa2, sila lah komen, saya hargai segala komen yg anda berikan

No comments: